Arkiv og billeder og de gode historier - Tangbjerggrundejerforening

Tangbjerg Grundejerforening

Hoved menu:

Arkiv og billeder og de gode historier

Arkiv over tidligere generalforsamlinger:

Artikelarkiv fra aviser m.m.

Frederiksborg Amts Avis den 7/10 2013 "Beskæring og en bonderøv" - Havens Dag

Frederikssborg Amts Avis den 30/7 2013 "Mere liv skal gøre bydel til speltfascistkvarter"

Læs om lystbådehavnen her og her og her

Læs om Tangbjerg bådudstilling her

Lidt fra gamle dage:

Lidt billeder fra vores øvrige fælles arrangementer gennem tiden:

Billedarkiv

Tangbjerg 50+

Eftervirkninger efter stormen 2013

Når et naboskab – betyder meget mere en højden på hækken.

I Tangbjerg summer det, på grund af en oplevelse hvor en nabo "bare gjorde det der var nødvendigt".
For nyligt var Tangbjerg Grundejerforening ude og overbringe en kurv til en opmærksom nabo - Sussie. Grunden til dette, skulle findes tilbage til 13 april, hvor hun om natten opdagede, at det brændte i et nabohus. Sussie fik alarmeret brandvæsenet og vækket beboerne i huset.  Alle kom ud, og trods den ubehagelige oplevelse skete der kun materiel skade.
I Grundejerforeningen vil vi rigtig gerne benytte lejligheden til at sætte fokus på, hvor vigtigt et godt naboskab i vores lille bebyggelse er. Et godt naboskab er vigtigt i mange henseender. Det kan være som i dette tilfælde en brand, det kan være ved indbrud eller et barn, som er faldet på sin cykel lige ude foran ens hus. Vi håber i grundejerforeningen at skabe et fællesskab i Tangbjerg, hvor alle har lyst og overskud til at hjælpe hinanden, da det gør en forskel, for den enkelte, for området og for naboskabet.
I et samfund hvor alle har travlt, og hvor alle fra den lille kernefamilie til den enlige ældre, er helt opslugt af alle dagens gøremål, kan det være svært at forholde sig til andet end til hækkens højde og om naboen larmer. Men vi har kun hinanden, også når vi ikke selv er hjemme. I foråret fik jeg et opkald hvor opmærksomme beboere havde opdaget en mistænkelig varevogn køre i bebyggelsen – og i løbet af en halv time, var politiet adviseret og der var sendt en advarsel ud via den interne mail-liste.
I bestyrelsen synes vi det er vigtigt. Der tales meget om udkants-Danmark, og om at folk isoleres. I et lille område som vores har vi alle muligheder for selv at gøre en indsats. Vi bor i et godt og fredeligt distrikt – det skal det blive ved med at være. Det er også derfor det er en stor fornøjelse at få lov til at give en anerkendelse til Sussie for hendes indsats.
Sussie selv synes bare hun gjorde det der var naturligt og nødvendigt, og som hun sagde -  "jeg ville da håbe, at alle mine naboer ville gøre det samme for mig. "

Tine Thomsen

Billedarkiv

Billeder fra vores arrangement
"Havens Dag 2013"

Copyright 2016. All rights reserved.
Tilbage til indhold | Retur til hoved menu